Nyt on ilta. mut mä en saa unta. Mä olen lähes lukenut sen lahjakkaan lapsen tragedian, josta löysin itseäni lisää. Osuvastihan kirjan nimi jatkuu: "todellisen itseyden etsintä". Aion aloittaa uuden blogin, tai sitä toista voisin kutsua vaikka verkkopäiväkirjaksi, koska mulle voi olla helpompaa päästä kirjoittamaan tulevista oivalluksista vain itselleni.

Mulla on niin suuri pelko, että mä en osaa hoitaa mun lasta sitten kun se syntyy. Mua pelottaa, et mä saan baby bluesin. Petrikin tänään todella kannustavasti sanoi olleensa pettynyt kun kuuli, että mussa ei herää vauvojen lähellä sellaista luonnollista herkkyyttä vauvalle. En osaa selittää sitä tunnetta, mutta se ilmenee jotenkin sillai, että vauvoja sylissä pidellessä tunnen itseni etäiseksi ja emotionaalisesti kylmäksi. ja mä todellakin toivon, että nämä tunteet on vain seurasta siitä, että mulla ei ole ollut paljoa kokemusta pienistä vauvoista (varsinkaan omista saati mistään vauvasta pitkäaikaisesti), kuten esim. Petrillä on ollut. Jos tilanne ei tosiaan ala muuttumaan muutamassa kuukaudessa lapsen syntymästä mä aion mennä neuvolapsykologille. Ihan mielenkiintoisena huomiona voisin tähän mainita, että tuossa yllä mainitsemassani kirjassa kerrottiin mm. narsistisen henkilön haluavan todella paljon itselleen lasta, jossa voi käsitellä omat tunteensa. Se pitää lukea siitä kirjasta, jotta sen kohdan ymmärtää oikein. Olen siis tänään tajunnut olevani narsistinen huonolla tavalla, eikä tuo yksi kohta valaissut tilannetta. Tästäpä tämä pelko sitten vaan pahenee.

Mäkin varmaan valitan ihan hirveesti kaikesta. Ja oon kateellinen ihmisille. Ihan perseestä. Tajusin tuon kateellisuudenkin tänään ja mun pitää pohtia sitä lisää ja lukea narsismista.
painun nyt kiven alle piiloon maailman valoa, jotta saan sättiä omaa huonouttani ja kurjaa kohtaloani, koska en voi tehdä sitä vanhemmilleni. Toinen on kuollut ja toinen on edelleen niin lapsellinen, että ei osaa ottaa tunnereaktioita vastaan. Kiitos näistä tunnevajaista vanhemmista; mä saan kärsiä katkerana loppuelämäni.

Löysin seuraavanlaisen sivun, jossa on käsitelty narsismia. Mielestäni kelpo lähde koska, kirjoittaja on itse aiheen asiantuntija. Narsismin psykologiasta